zondag 26 januari 2014

Bij de Dierendokter



 

Wat ik laatst toch meegemaakt heb. Ik was bij de Dierendokter op het spreekuur omdat ik ineens niet goed meer kon lopen. De trap op ging helemaal niet meer en ik kon 's nachts ook niet stiekem bij baasje op het bed springen. Baasje moest me dragen en tillen. Dus zei ze: 'Kom Jip we gaan naar de Dierendokter.' 
Nou ben ik niet erg op dokters, maar baasje zette door. Zitten we daar in de wachtkamer, overigens een heel gezellige ruimte met speelgoed en hondenkoekjes, komt er een spoedgeval binnen. Een man met in zijn armen een hond.

'Ik ben bang dat mijn hond dood is', vertelde hij.
'Leg hem maar op de behandeltafel,' zei de dokter.
Zodra de hond op de tafel lag, opende de dokter een luikje waar een kat uit sprong, die snel over de hond heen rende en weer terug door het luikje.
De hond gaf geen sjoege, knipperde niet eens met een oog.
'Helaas u hebt gelijk. Uw hond is dood,' constateerde de dokter.
'Jammer,' zei de man, 'niets aan te doen. Wat kost mij dit consult?'
'795 euro,'antwoordde de dokter.
'Zo dat is veel geld, waarom is het zo duur?
'20 euro voor het consult en 775 voor de CAT scan.'

'Ha ha ! Een mop! Goed hé? Maar dat ik problemen had met lopen is echt waar. De Dierendokter dacht aan een nekhernia en stelde voor dat ik een dagje bij haar in de kliniek kwam logeren. Onder narcose hebben ze foto's van mijn nek gemaakt en omdat ik toch sliep gelijk mijn gebit schoongemaakt. 

               
Dus dat is ook weer helemaal Spic en Span. Baasje was heel tevreden, niet alleen over het resultaat, maar ook over de individuele aandacht die Dierendokters aan hun patiënten geven.

Volgens mij is ze gewoon jaloers, want ze wil voortaan zelf ook naar een Dierendokter i.p.v. naar haar eigen dokters. Ze zegt: 'Ik ben ook een zoogdier en kan best onder behandeling van een Dierendokter. Dat is ook veel goedkoper. Misschien dat die politieke partijen daar eens naar moeten kijken als ze perse willen bezuinigen in de gezondheidszorg.'

Ze vindt sowieso dat politici er geen verstand hebben, omdat ze het GEZONDHEIDSZORG noemen. 'ZIEKEN hebben ZORG nodig,' zegt ze. 'Gezonden redden zichzelf wel.' 
Zo mopperde ze nog een poosje door terwijl ze mijn tanden poetste. De meisjes van de Dierendokter hebben haar geleerd hoe ze dat moet doen. Iedere dag poetsen met een heerlijke kippentandpasta. Mmm... 
Alleen met die vingertandenborstel lukte het niet zo goed. Dus heeft baasje een tandenborstel voor peuters gekocht en dat gaat prima. 'Jip je bent toch net een peuter,' zegt ze.



Op de röntgenfoto was niet veel te zien. Zekerheidshalve draag ik nu wel een borsttuig met legermotief, omdat er niet aan mijn nek mag worden getrokken. 




Gelukkig loop ik weer goed en kruip 's nachts zo als vanouds stiekem bij baasje in bed. Maar als het terug komt krijg ik toch die CAT scan.

               

Woef! Jip


Verscheen eerder in de VoordorpVooruit van juni 2010

2 opmerkingen:

  1. Erg leuk! En ben opgelucht dat het probleem uit 2010 is en niet recent!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja Adriaan veel problemen liggen achter me, maar wat zal de toekomst brengen? Maar vast ook een zonnetje op de tuin en ik hoop dat je dan toch weer eens een biertje komt drinken!
    Poot! Jip

    BeantwoordenVerwijderen