donderdag 13 juli 2017

Jip's laatste column






Lieve lezer terwijl ik dit schrijf is het een prachtige dag. We beleven de eerste zomerse dagen van het jaar 2017 en ik geniet daarvan met vreugde, maar ook met weemoed.  Ik denk terug aan al die columns die ik voor de VoordorpVooruit heb geschreven en waarin ik vaak tijdens het snuffelen stil stond bij de natuur hier in Voordorp. Niet alleen de zomers, maar ook de winters, de herfst en de lentes.

 Voor u me een beetje sentimenteel gaat vinden moet ik u iets vertellen. Het is namelijk zo dat ik niet lang meer zal leven. Waarschijnlijk zal dit mijn laatste column worden die ik voor jullie schrijf. Afscheid nemen doet pijn en ja Baasje is ook erg verdrietig. Oktober a.s. wordt het twee jaar dat er in de knie van mijn rechter achterpoot een kwaadaardige tumor werd ontdekt. Suzan van de DierenDokters heeft deze verwijderd samen met mijn poot. 

Ik heb daarna nog een heel gelukkige tijd gehad, maar nu heeft de ziekte zich toch verspreid door de rest van mijn lichaam. Suzan kan niets meer voor mij doen, behalve pijnstillers geven, die geven mijn dagen nu nog wat kwaliteit. Maar als het te moeilijk voor mij gaat worden komt de dag dat ik definitief afscheid moet gaan nemen van jullie lieve lezers, van Voordorp, de tuin op Ons Buiten en alle mensen daar en van Baasje. 

Ruim dertien jaar hebben we samen een heerlijk leven gehad. Eens ben ik ontstaan uit het sterrenstof dat in het Heelal rondzwerft en van waaruit al het leven op aarde is ontstaan. Ja ook jullie lieve lezers bestaan uit sterrenstof, elementen vrijgekomen tijdens kernfusies van sterren in het Heelal. En daar keer ik dus weer naar terug. Ik word weer sterrenstof en kom misschien op een andere planeet opnieuw tot leven. Of misschien zelfs terug op aarde in de hoedanigheid van een mens. Mijn leven als Jip, een kleine Jack Russell, nadert zijn einde.
Ik bedank iedereen voor de liefde en vriendelijkheid die ik tijdens mijn leven van jullie heb ontvangen. Voor de verhalen die ik mocht schrijven en de waardering die ik van jullie kreeg. Ik die sterven ga, groet u!

                   


Poot Jip


Jip is op 11 juli 2017 in huiselijke kring overleden.




Verscheen in de VoordorpVooruit van juni 2017

8 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Dank je wel Heldinne. Je kent de leegte die achter blijft!

      Verwijderen
  2. Ach, de trouwe Lieverd. Wat zal je hem missen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja Ferrara ik ben wel uit mijn gewone doen! Heb zojuist je mail beantwoord. Hoop dat wel elkaar weer eens zien!

      Verwijderen
  3. Sterkte met dit grote gemis. Dag Jip.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Eens een ster altijd een ster. Dank voor het stralen. Waar dan ook! Sterkte Sa.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Rob. Ja precies er is een groot licht uit mijn huis!

      Verwijderen