donderdag 25 oktober 2012

Help de grote vakantie breekt aan!


Nog even en de vakantietijd breekt weer aan. In veel Voordorpse huisgezinnen staan de koffers al gepakt? En wat doen ze met hun poes, hond of ander huisdier? Nemen ze die mee op vakantie, of laten ze die thuis? Ik ben wel eens een keer met baasje mee op vakantie naar Frankrijk geweest. Dat kon omdat we met een auto reisden en in een privé huis logeerden. Behalve een extra inenting hoefde baasje voor mij geen extra maatregelen te treffen. Dit jaar gaat baasje met haar kinderen vliegen naar Rome. Het hele huis ligt vol met naslagwerken.


Ik mag niet mee: ‘Veel te stressvol voor jouw Jip, om als bagage vervoert te worden in een vliegtuig en wat heb jij nu aan het Pantheon of onderaardse Catacomben?’ Nou die catacomben lijken mij wel interessant. Volgens mij kan je daar lekker graven en ik zou ook wel eens in de dierverblijven van het Colosseum willen ruiken.



 Helaas baasje is niet te vermurwen. Cherie onze poes blijft gewoon thuis. Baasje vindt dat ze het beste af is in haar eigen omgeving. Een lieve buurvrouw komt haar iedere dag eten en schoon water geven. Ze laat haar ook even naar buiten en komt ’s avonds heel gezellig een poosje bij haar in de kamer televisie kijken. Ik moet ergens anders heen, want ik kan niet lang alleen blijven. Soms logeerde ik wel eens bij een broer van baasje, maar die gaan op dezelfde tijd op vakantie en ik heb er wel eens tegen de gordijnen aan geplast. Sorry hoor! Ik wilde alleen even mijn geur uitzetten, maar nu vinden ze het niet meer zo leuk als ik kom logeren. Baasje is er ook niet blij mee, want ze wil toch graag op vakantie. 
                            


Dit jaar ga ik dus voor het eerst naar een hondenhotel. Het lijkt mij wel spannend. Ga ik toch een beetje op vakantie. Het hotel ligt ergens buiten op het platte land, ver weg van de bewoonde wereld en mensen geen last hebben van hondengeblaf. Baasje tobt er wel over hoe ze mij daar moet krijgen. Ze heeft geen auto en moet ook nog voer mee nemen, omdat ik een speciaal dieet krijg . Gelukkig is de staking van de buschauffeurs voorbij, ze kan namelijk wel in de buurt komen met het openbaar vervoer. In het hotel krijg ik een eigen kamer met mand, waar ik apart gevoerd word en kan slapen. Overdag mag ik kuilen graven en ravotten met andere honden in een buitenren. Het hotel beschikt over veel buitenverblijven, zodat ik niet met iedere hond in een buitenren hoef te spelen.


Ik ben er al helemaal klaar voor: ontvlooid, ontwormd, in de tekenshampo gezet en ingeënt onder andere een extra prik tegen kennelhoest. Die tikte hard aan, ik liep zeker een week lang flink te hoesten. Baasje maakte zich al ongerust, was bang dat ik de ziekte door de inenting juist had gekregen. Gelukkig ben ik nu weer fit en ik ga zo maar eens mijn spullen bij elkaar zoeken, wat ik zeker niet mag vergeten op mijn vakantie is mijn oude trui met vertrouwde nestgeur. Weet ik zeker dat ik weer terug kom.

 Woef! Jip

Verscheen eerder in de VoordorpVooruit van juli 2008

Geen opmerkingen:

Een reactie posten